مقالات

انواع سری های تلویزیون سامسونگ و تفاوت آنها

شرکت سامسونگ تا به امروز تلویزیون های زیادی را روانه بازار کرده است. از زمان ورود به عرصه رقابت با دیگر شرکت ها مانند شرکت ال جی و سونی پیشرفت هایی را در تلویزیون های سامسونگ شاهد بوده ایم تا بهترین کیفیت تصویر و صدا و حتی طراحی را ارائه دهند و نبض بازار را در دست بگیرند. تلویزیون های سامسونگ از لحاظ کیفیت تصویر و کنتراست بالا فوق العاده عمل کرده و به خوبی در بازار رقابتی امروز پیش رفته اند. شرکت های تولید کننده تلویزیون های جدیدی را که تولید می کنند با اسم یا نام سری یا مدل از تلویزیون های ماقبل خود متمایز کرده و طبیعی است که در سری های جدید ویژگی های جدید و متمایزی که در مدل ها و سری های قبل وجود نداشته، قرار می دهند. ما در اینجا سری های تلویزیون سامسونگ را که جزو لوازم صوت و تصویر هستن مورد بررسی قرار داده و ویژگی های متمایز هر سری تولیدی را ارائه می دهیم

اتفاوت سری های تلویزیون سامسونگ

سری ۴ تلویزیون سامسونگ

سری ۴ تقریبا اولین تلویزیون هایی بودند که وارد بازار شدند و بعد از ایجاد شدن رقابت با دیگر شرکت ها و پیشرفت تکنولوژی در زمینه تولید تلویزیون و فناوری های وابسته، تلویزیون های جدید تر و بروزتر وارد بازار شد. این سری( سری۴)، دارای اندازه صفحه نمایش های کوچک و حداکثر تا ۳۲ اینچ بودن، نرخ نوسازی در آنها ۶۰ هرتز و کیفیت تصویر آنها HD بود. تولید تلویزیون های با صفحه نمایش بزرگ تر بعد از تولید این سری صورت گرفت و تحت عنوان تلویزیون های سری ۵ وارد بازار شد.

سری ۵ تلویزیون سامسونگ

کیفیت تصویر HD کیفیتی بود با تلویزیون های کمتر از ۳۲ اینچ سازگاری داشت چون که تعداد پیکسل های بکار رفته در آن کمتر بود. با پیشرفت تکنولوژی و رقابت با دیگر شرکت ها، شرکت سامسونگ تلویزیون های Full HD را وارد بازار کرد در این کیفیت تراکم پیکسلی بیشتر بود و رزولوشن ۱۰۸۰ ارائه می شد. تلویزیون های Full HD در اندازه ۴۰ تا ۵۵ اینچ تحت عنوان تلویزیون های سری ۵ وارد بازار شدند. در این تلویزیون ها قابلیت های هوشمند و اتصال به اینترنت و برنامه مرورگر وب گنجانده شد.

سری ۶ تلویزیون سامسونگ

تلویزیون ها بعد از کیفیت تصویر Full HD و رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ با کیفیت تصویر ۴K و رزولوشن ۳۸۴۰ تحت عنوان سری ۶ وارد بازار شدند. تلویزیون های سری ۶ سامسونگ در اوایل ورود به بازار ویژگی های ۳ بعدی هم داشتند و بسته با سال تولید کیفیت ۴K نیز در آن ها نیز گنجانده شد. تلویزیون های سری۶ محدوده اندازه صفحه نمایش ۳۲ اینچ تا ۷۵ اینچ را داشتند و ویژگی های هوشمند پیشرفته تری نسبت به سری ۵ در ان ها قرار گرفت.

سری ۷ تلویزیون سامسونگ

در این سری نیز مانند سری ۶ ، تلویزیون های تولیدی توسط شرکت سامسونگ دارای کیفیت تصویر ۴K هستند. ویژگی های هوشمند و قابلیت های اتصال به اینترنت در آن بروزرسانی و آپدیت شده است. در این سری ریموت کنترل هوشمند و ویژگی های طراحی جدیدی مانند پایه های نگه دارنده تلویزیون، طراحی ظاهری و باریکی و فریم کناره ها و لبه ها اضافه شد.تلویزیون های این سری در اندازه های ۴۰ تا ۶۵ اینچ وارد بازار شده اند.

سری ۸ تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های سری ۸ نیز کیفیت تصویر ۴K را دارند و نرخ نوسازی آنها ۱۰۰ هرتز است که از نرخ نوسازی موجود در تلویزیون های سری ۷ بیشتر است. در برخی از مدل های این سری دوربین داخلی قرار گرفته است. ویژگی این سری، اندازه صفحه نمایش است که در اندازه های بزرگی و بالاتر از ۵۵ اینچ تولید شده اند.

سری ۹ تلویزیون های سامسونگ

ویژگی های ذکر شده در سری ۸ تلویزیون های سامسونگ در تلویزیون های سری ۹ نیز موجود است. بهترین طراحی را برای سری ۹ در نظر گفته و بیشترین نرخ نوسازی تصویر را در تلویزیون های این سری قرار داده اند. در تلویزیون های این سری کیفیت تصویر سوپر ۴K قرار گرفته است که نمایش تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *